تالیف جدید پدر: سقیفه و پیامدهای آن (ریشه های اختلاف و تفرقه ی مسلمین با استفاده از منابع اهل سنت)

این کتاب در دو بخش تنظیم شده است. در بخش اول به شرح سقیفه و پیامدهای آن می پردازد. این بخش منصفانه و بدون جانب داری وقایع بعد از ارتحال پیامبر اکرم(ص) را با استفاده از منابع معروف و مورد قبول برادران اهل سنت بررسی نموده و از کتب صحیح از نظر آنان استفاده نموده است. در این بخش چگونگی تشکیل حکومت مورد بررسی و تحلیل قرار گرفته و مبانی حکومت از دیدگاه اولین حاکمان اسلام بعد پیامبر اکرم(ص) تجزیه و تحلیل شده است. در این بخش از کتاب اثبات شده است که قواعد و قوانینی که برای حکومت وضع شده است، ریشه ای در قرآن کریم و سنت پیامبر اکرم(ص) نداشته است.

در بخش دوم کتاب: آثار و پیامدهای انحراف از قرآن و سنت پیامبر اکرم(ص) تجزیه و تحلیل گردیده است. اولین پیامد این انحراف ایجاد تفرقه بین مسلمانان برای همیشه بود و سپس برای استمرار این انحراف، گسترش احادیث جعلی و دروغین از زبان پیامبر اکرم(ص) باب شد. پیامد دیگر این انحراف تبدیل حکومت عدل اسلامی به حکومت استبدادی و سلطنتی موروثی بود.

در فصل آخر کتاب به نهادینه کردن خشونت و ترور برای تثبیت حکومت استبدادی بنام اسلام، قرآن و سنت پیامبر اکرم(ص) پرداخته است که این خشونت و ترور تاکنون نیز ادامه دارد. در حالی که پیامبر اکرم(ص) پیامبر رحمت و دین اسلام دین رحمت و قرآن کریم نیز با نام خدای رحمان و رحیم (بسم الله رحمان رحیم) آغاز شده و با نام مردم (ناس) پایان پذیرفته است.

مطالعه این کتاب نشان می دهد که آنچه امروز به نام اسلام و قرآن و پیامبر انجام  می شود هیچ ربطی به اسلام، قرآن و پیامبرعظیم الشان اسلام (ص) ندارد. والسلام.



لینک گزیده کتاب